رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک بهترین بازیکن دنیا

تولدت مبارک بهترین بازیکن دنیا

مطمئنا یکی از بزرگ ترین و سرشناس ترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال است. کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو متولد فونچال پرتغال از استثناهای دنیای توپ گرد که تلفیقی از استعداد ذاتی، سرعت، قدرت، ذهنیت خاص برنده شدن، کلاس، تکنیک فوق العاده، تاکتیک، تیزهوشی بالا در گلزنی و چندین و چندین خصوصیات بارز تبدیل شدن به یک تک ستاره واقعی را دارد.

 

دارنده پنج عنوان دریافت توپ طلا و هزاران افتخار دیگر. کریس در جوانی به تیم اسپورتینگ پیوست و حرفه فوتبالی خود را از فصل 2002‐03 همراه این تیم اغاز کرد، اما سرالکس فرگوسن استعداد ذاتی و قدرت او را خیلی زودتر از سایرین کشف و خواهان جذب او در تیم منچستریونایتد انگلیس شد، تیمی که او را برای ستاره شدن اماده و پرورش داد، رونالدو در فصل 2003‐04 به این تیم مشهور انگلیسی پیوست و با 29 بازی و چهار گل زده شایستگی های خود را نشان داد، فرگوسن از او یک ستاره ارزشمند ساخت، همراه این تیم در فصل های 2007‐2008‐2009 به قهرمانی لیگ جزیره رسید.

 

او در فصل 2007‐2008 یکی از موفق ترین سالهای حضورش در منچستر را پست سر گذاشت و در 34 بازی 31 گل زد لیگ قهرمانان را در فصل 2008 برد و توانست نخستین توپ طلای خود را نیز به دست بیاورد. اما فصل بعد راهی رئال مادرید شد تا همراه این تیم اسپانیایی نه سال باشکوه را سپری کند. او موفق به کسب هر انچه رکورد و افتخار برای یک بازیکن بزرگ فوتبال نیاز بود، شد. داستانی از افتخار، پیروزی را برای نه سال همراه این تیم به نام خود نوشت.

 

چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان، همراه با عناوینی مانند بهترین گلزن با 120 گل زده، سه قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان با رئال که هیچ تیمی پیش از این به این افتخار نرسیده بود. بهترین گلزن رئال مادرید با به ثمر رساندن 450 گل در 438 بازی، به ثبت رساندن سریع ترین گل و زدن 300 گل در 286 بازی در لا لیگا و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن برای چهار بار دیگر در سال های 2013‐2014‐2016 و 2017. رونالدو همراه تیم ملی کشورش پرتغال نیز افتخارات و پیروزی هایی را به دست اورده. 658 گل در 915 بازی ملی.

 

کریستیانو رونالدو نیازی به معرفی ندارد او در حال نوشتن داستانی از فوتبال مدرن است که با انتخاب یووه همچنان به ادامه دادن راه پرافتخارش است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: